Në 600-vjetorin e lindjes së Heroit kombëtar Skenderbeut
Faqja 1 e 1
Në 600-vjetorin e lindjes së Heroit kombëtar Skenderbeut
KANUNI I SKËNDERBEUT-VEPËR MONUMENTALE E KULTURËS SONË
Nga: Isak Ahmeti
1. Semantika e fjalës kanun
Kanuni, sipas Fjalorit të Gjuhës së sotme Shqipe[1] është përmbledhje ligjesh e normash të pashkruara, të trashëguara brez pas brezi, që pasqyrojnë gjendjen ekonomike-shoqërore të periudhave të kaluara dhe që në kohën
e vet mbronin interesat e klasave të shtresave të caktuara shoqërore; është tërësia e normave të së drejtës zakonore. Për më tepër fjala kanun është marrë nga gjuha sumeriane (gi, Rohr), dhe ajo akadiane (qanu, Rohr) për
t`arritur deri tek gjuha hebraike (qane, Rohr) dhe që andej është marrë nga greqishtja (kanna, Rohr) dhe kështu
është zhvilluar më tutje në kanon, me kuptimin „regull, normë“.[2] Termi kanun, sipas historianit Kristo Frashëri,
është me origjinë bizantine, rrjedh nga kanon „vizuar“, me kuptimin metaforik „vijë e drejtë“ dhe më tej „normë që
dikton rrugën e të vepruarit drejt“.
Pra kanun në veri, ashtu si venom në jug, kishte kuptimin e një norme juridike, të cilën bizantinët e quanin quanii
„sindagma“ (kod) dhe turqisht „kanun-name“.
Shqiptarët kanë disa kanune, si për shembull, Kanuni i Skënderbeut, Kanuni i Malësisë së Madhe, Kanuni i Labë-
risë, Kanuni i Lekë Dukagjinit[3] dhe me fjalën kanun ata kuptojnë edhe sot korpusin e së drejtës së pashkruar.
Mirëpo këtu, në 600-vjetorin e lindjes së Gjergj Kastriotit-Skënderbeut, do shqyrtojmë KANUNIN E SKËNDERBEUT, që në një formë të shkruar, nga forma gojore e zgjeruar e tij, është bërë për herë të parë nga Dom Frano
ILIA.[4]
2. Kanuni i Skënderbeut – i Arbërit
Me hulumtimin, grumbullimin e materialeve të së drejtës zakonore skënderbegiane ishin marrë studiues të ndryshëm si: Marin Sirdani[5], Qemal Haxhihasani[6], Zef Valentini[7], Rrok Zojzi[8], Kristo Frashëri[9], etj.. Mirëpo
punën e tyre e ka tejkaluar, i vetmi dhe i pari deri më sot, Dom Frano ILIA, i cili materialin e grumbulluar e ka
sistemuar në trajtën e një kodi monumental, të cilin e botoi, pas vuajtjeve dhe peripetive të mëdha e të shumta,
më 1993, e jo më 1996 siç shkruan historiani ynë i nderuar Kristo Frashëri.[10] Ndryshe nga etnografët e tjerë,
materialet e së drejtës zakonore, që Dom Frano ILIA e grumbulloi, jo vetëm në Krahinën e Kurbinit, por edhe në
krahinat për rreth, të Shqipërisë Qendrore, i pagëzoi me të drejtë me emrin: KANUNI I SKËNDERBEUT. Veprova
keshtu, shkruan në Paradhanje Dom ILIA[11], mbasi vërtetova mirë se të gjitha këto krahina kishin një „kanun“ të
gjergj Kastriotit-Skënderbeut, Heroit kombëtar. Këto norma të së drejtës së pashkruar, që janë regjistruar me një
pedantëri të rrallë nga etnografi ynë i madh kanë qenë në fuqi jo vetëm në periudhën e Motit të Madh, por edhe
më pas. Që Kanuni i Skënderbeut vepronte edhe në shek. XIX, për shembull, në Malësinë e Dibrës, kemi dëshmi
jovetëm nga Hahn-i por edhe nga konsulli rus, M Hirtovi, i cili, ndër të tjera, ka shënuar se në Dibrën e Poshtme
ishte ende në fuqi „një farë kanuni i lashtë, i trashëguar gojarisht brez pas brezi, që i atribuohet prijësit të lavdishëm shqiptar, Gjergj Katriotit, i cili njihet me emrin e Kanunit të Skëndërbeut“[12] mirëpo e drejta qëndron në faktin se Kanuni i Skënderbeut, sipas materialit dhe dëshmisë konkrete[13], shtrihej në Shqipërinë Qendrore ndër
krahinat e Principatës së Kastriotëve e të ndikimit të tyre: Krujë, Mat, Dibër, Valm (Elbasan), prej lumejve MatFand në veri e deri poshtë lumit Shkumbim (Librazhd) në jug, dhe prej Detit Adriatik në perëndim e deri në kufijt
më lindorë të Dibrës e të Ohrit në lindje.
Ky kanun themelet i ka të përbashkët me kanunet e maleve shqiptare. Thirrët i Skënderbeut, pse ky (Skënderbeu)
bëri disa ligje kanunore të veçanta për krahinat e veta dhe të ndikimit të vet. Prandaj mund të quhet edhe Kanuni i
Arbërit.[14] Ç`është e vërteta, edhe tradita popullore e paraqet Gjergj Kastriotin-Skënderbeun si ligjvënës, kur
thotë „Skënderbeu vuri kanun se gjaku nuk ngel për faj“. Madje nga normat kanunore të pleqëruara nga Gjergj
Kastrioti-Skënderbeu, tradita popullore e ka ruajtur kujtimin e disave prej tyre. Kështu, për shembull, dy etnografët
tanë të shquar, Marin Sirdani dhe Qemal Haxhihasani kanë regjistruar, në viset e dikurshme të Kastriotëve,
gjashtë norma kanunore që lidhen drejtpërsëdrejt me emrin e Gjergj Kastriotit. Për shembull, Skëndërbeu, ku pa
se po bëheshin shumë gjaqe, la në kanun „gjaku nuk ngelet për faj“. Në prakrikë, sipas këtij kanuni, në rast se faj
Elkida- I/e Regjistruar
- Postime : 15
Gjinia :
Anëtarësuar : 24/04/2011
Re: Në 600-vjetorin e lindjes së Heroit kombëtar Skenderbeut
sipas K. Frashërit,[16] mund të kuptohet nëse kemi parasysh regjimin shoqërorë që sundonte në malësitë e trevës së Kastriotëve në shek. XV dhe nevoja që kishte për ta lufta për çlirimtare skënderbegiane. Ç `është e vërteta, normat kanunore apo pleqërimet e mirëfillta të Gjergj Kastriotit, siç ka vërejtur edhe K. Frashëri,[17] kanë
shënuar një hap përpara në krahasim me parimet e lashta të së drejtës së pashkruar, që sundonin akoma në
shek e XV. Me zbatimin e tyre, organizimi shoqërorë i malësoreve i shërbeu më mirë se me normat e mëparshme, luftës antiosmane. Karakteri i tyre progresiv dhe zulmi i pavdekshëm i Gjergj Kastriotit-Skëndërbeut janë dy
arsye të forta që shpjegojnë përse emri i tij iu vesh mbarë së drejtës kanunore që sundonte në Shqipërinë e
Mesme.
3. Struktura e Kanunit të Skëndërbeut
Vepra Kanuni i Skënderbeut, mbleshë dhe kodifikuar nga Dom F. Ilia dhe botuar më 1993, nga autori, me ndihmën materiale jo nga Atdheu i tij (?!), por nga Italia,[18] është vepër monumentale, që përmban një material të
pasur, i cili ka një rëndësi të shumëfisht për studime shkencore jo vetëm në lëmin juridik, por edhe në disiplinat e
tjera të shkencës. Sepse Kanuni i Skënderbeut nuk është vetëm një përmbledhje e thjeshtë e zakoneve, traditave
dhe normale të rralla të një qytetërimi të caktuar, por edhe një vepër monumentale ku spikasin vlerat e larta etike
dhe shoqërore në sajë të të cilave ai (shqiptari) ka mbijetuar shekujt e robërisë. Për më tepër, në Kanunin e
Skënderbeut, përmblidhet normativa që ka të bëj me: familjen, shtëpinë, detyrimet, qeverimi, ndëshkimet, fajet e
damet dhe kishën. Pra siç shihet edhe nga kjo përmbajtje, ky kanun përbëhet nga shtatë pjesë, nga shtatë libra
do thoshim. Përveç këtyre pjesëve, Kanuni i Skënderbeut ka edhe Hymjen, që përbëhet prej tre artikujve: Art. I -
Shtrimja (1-7), Art. II – Kanuni e autori i tij (8-9), dhe Art. III – E drejta dhe fuqia me ba ligje të reja kanunore
(2049). Ndërkaq i tërë Kanuni përmban gjithsejt 3534 nene. Secili nen dhe artikull është interesant, rregullon,
normon dhe përcakton aspektet më të ndryshme të jetës shoqërore shqiptare.
Duke u marrë me shqyrtimin dhe vlerësimin e Kanunit të Skënderbeut është me rëndësi të vlerësohet edhe njëherë, ashtu siç ka vlersuar edhe kodifikuesi i tij Dom Ilia,[19] se ai, pra Kanuni i Skënderbeut, sot është historik, por
“jeton si i mbuluem prej kohës dhe qet kryet dhe vepon në çdo rrethanë anarkie. Ai asht rrajë e drejtësisë, e parimet e tija që në thellësi të shekujve mbeten themel për çdo legjislacion shqiptar të gjitha kohve, në ma të ndryshmet rethana. Ai asht fryt i njij mendehollësie të vazhdueshme e të mahnitshme të popullit tonë”.
Për më tepër, duke e vështruar në tërësi veprën, problematikën që ajo përfshin, gjërësinë e çështjeve që normon
dhe trajton, mund të themi se Kanuni i cekun nuk është vetëm një përmbledhje e thjeshtë e zakoneve, traditave,
psikologjisë dhe urtësisë së malësorëve, por ajo është një vepër me permasa shumë të gjëra. Si vepër monumentale na ofron një materie shumë më të gjërë e të pasur të jetës shqiptare të viseve ku shtrihej dikur sundimi i
Gjergj Kastriotit-Skënderbeut. Vepra në fjalë, pos si material juridik duhet vështrohet edhe si vepër që prekë edhe
sferën e letërisë popullore, sepse nëpër faqet e Kanunit kemi edhe vlera latrare, fraza dhe proverba popullore, në
të cilat shohim të kondensuar urtësinë e malësorëve, formën koncize e lapidare të shprehjes së mendimeve që aq
shumë çmohej dhe çmohet nga populli shqiptar. Aty kemi një të folme, siç e thotë në Parathanje edhe kodifikuesi,[20] është e të gjitha popullsive të kanunit dhe e shumicës së shkrimtareve më të rëndësishëm të vjetër e të
rinjë të kulturës shqiptare. Kjo vepër, siç e ka vënë re edhe Zejnullah Rrahmani,[21] mund të konsiderohet e
rëndësishme për shkrimet e letërisë në të ardhmen, sidomos për prozën shqipe. Me një fjalë, kjo vepër do të jetë
burim i rëndësishëm për shkrimin letrar shqip.[22]
Ç`është e vërteta, në veprën e kodifikuar të Dom Franos qëllimi kryesor ishte që në formën e një KODI MONUMENTAL të shënoheshin e të ruheshin jo vetëm zakone e norma juridike të vjetra, që lidheshin për emrin e Gjergj
Kastriotit-Skënderbeut, por njëkohësisht të viheshin në pah edhe tiparet e cilësitë themelore të psikologjisë e të
shpirtit të shqiptarit, vyrtyti i tij, çiltëria, bujaria, krenaria, drejtësia, urtësia, dashuria, nderi, besa, burrëria, mikpritja, dialogu pleqërues, toleranca
4. Përmbyllje
Në përmbyllje të këtij shkrimi le të theksojmë në mënyrë të veçantë se Gjergj Kastrioti-Skënderbeu e ka pas kanunin fort të mirë “qi pa gjikue nuk ka ba burg as nuk ka ba syrgin”.[23] Në përgjithësi, edhe pse Gjergj Kstrioti
krijoi një shtet të përqendruar, edhe pse mori tiparet e një shteti absolut, ai kurrë nuk veproi si, për shembul, Stefan Dushani. Përkundrazi, ai ndoqi shembullin e Perandorisë Bizantine, e cila edhe pse e qeverisi vendin sipas
ligjeve (nomos) të lëshuara nga pushteti qendror, nuk i preku normat e lashta që gezonin bashkësitë krahinore,
pra të drejtën vetëqeverisëse të brendshme. Ai ndërhyri vetëm në disa raste të veçanta në këtë fushë.[24
shënuar një hap përpara në krahasim me parimet e lashta të së drejtës së pashkruar, që sundonin akoma në
shek e XV. Me zbatimin e tyre, organizimi shoqërorë i malësoreve i shërbeu më mirë se me normat e mëparshme, luftës antiosmane. Karakteri i tyre progresiv dhe zulmi i pavdekshëm i Gjergj Kastriotit-Skëndërbeut janë dy
arsye të forta që shpjegojnë përse emri i tij iu vesh mbarë së drejtës kanunore që sundonte në Shqipërinë e
Mesme.
3. Struktura e Kanunit të Skëndërbeut
Vepra Kanuni i Skënderbeut, mbleshë dhe kodifikuar nga Dom F. Ilia dhe botuar më 1993, nga autori, me ndihmën materiale jo nga Atdheu i tij (?!), por nga Italia,[18] është vepër monumentale, që përmban një material të
pasur, i cili ka një rëndësi të shumëfisht për studime shkencore jo vetëm në lëmin juridik, por edhe në disiplinat e
tjera të shkencës. Sepse Kanuni i Skënderbeut nuk është vetëm një përmbledhje e thjeshtë e zakoneve, traditave
dhe normale të rralla të një qytetërimi të caktuar, por edhe një vepër monumentale ku spikasin vlerat e larta etike
dhe shoqërore në sajë të të cilave ai (shqiptari) ka mbijetuar shekujt e robërisë. Për më tepër, në Kanunin e
Skënderbeut, përmblidhet normativa që ka të bëj me: familjen, shtëpinë, detyrimet, qeverimi, ndëshkimet, fajet e
damet dhe kishën. Pra siç shihet edhe nga kjo përmbajtje, ky kanun përbëhet nga shtatë pjesë, nga shtatë libra
do thoshim. Përveç këtyre pjesëve, Kanuni i Skënderbeut ka edhe Hymjen, që përbëhet prej tre artikujve: Art. I -
Shtrimja (1-7), Art. II – Kanuni e autori i tij (8-9), dhe Art. III – E drejta dhe fuqia me ba ligje të reja kanunore
(2049). Ndërkaq i tërë Kanuni përmban gjithsejt 3534 nene. Secili nen dhe artikull është interesant, rregullon,
normon dhe përcakton aspektet më të ndryshme të jetës shoqërore shqiptare.
Duke u marrë me shqyrtimin dhe vlerësimin e Kanunit të Skënderbeut është me rëndësi të vlerësohet edhe njëherë, ashtu siç ka vlersuar edhe kodifikuesi i tij Dom Ilia,[19] se ai, pra Kanuni i Skënderbeut, sot është historik, por
“jeton si i mbuluem prej kohës dhe qet kryet dhe vepon në çdo rrethanë anarkie. Ai asht rrajë e drejtësisë, e parimet e tija që në thellësi të shekujve mbeten themel për çdo legjislacion shqiptar të gjitha kohve, në ma të ndryshmet rethana. Ai asht fryt i njij mendehollësie të vazhdueshme e të mahnitshme të popullit tonë”.
Për më tepër, duke e vështruar në tërësi veprën, problematikën që ajo përfshin, gjërësinë e çështjeve që normon
dhe trajton, mund të themi se Kanuni i cekun nuk është vetëm një përmbledhje e thjeshtë e zakoneve, traditave,
psikologjisë dhe urtësisë së malësorëve, por ajo është një vepër me permasa shumë të gjëra. Si vepër monumentale na ofron një materie shumë më të gjërë e të pasur të jetës shqiptare të viseve ku shtrihej dikur sundimi i
Gjergj Kastriotit-Skënderbeut. Vepra në fjalë, pos si material juridik duhet vështrohet edhe si vepër që prekë edhe
sferën e letërisë popullore, sepse nëpër faqet e Kanunit kemi edhe vlera latrare, fraza dhe proverba popullore, në
të cilat shohim të kondensuar urtësinë e malësorëve, formën koncize e lapidare të shprehjes së mendimeve që aq
shumë çmohej dhe çmohet nga populli shqiptar. Aty kemi një të folme, siç e thotë në Parathanje edhe kodifikuesi,[20] është e të gjitha popullsive të kanunit dhe e shumicës së shkrimtareve më të rëndësishëm të vjetër e të
rinjë të kulturës shqiptare. Kjo vepër, siç e ka vënë re edhe Zejnullah Rrahmani,[21] mund të konsiderohet e
rëndësishme për shkrimet e letërisë në të ardhmen, sidomos për prozën shqipe. Me një fjalë, kjo vepër do të jetë
burim i rëndësishëm për shkrimin letrar shqip.[22]
Ç`është e vërteta, në veprën e kodifikuar të Dom Franos qëllimi kryesor ishte që në formën e një KODI MONUMENTAL të shënoheshin e të ruheshin jo vetëm zakone e norma juridike të vjetra, që lidheshin për emrin e Gjergj
Kastriotit-Skënderbeut, por njëkohësisht të viheshin në pah edhe tiparet e cilësitë themelore të psikologjisë e të
shpirtit të shqiptarit, vyrtyti i tij, çiltëria, bujaria, krenaria, drejtësia, urtësia, dashuria, nderi, besa, burrëria, mikpritja, dialogu pleqërues, toleranca
4. Përmbyllje
Në përmbyllje të këtij shkrimi le të theksojmë në mënyrë të veçantë se Gjergj Kastrioti-Skënderbeu e ka pas kanunin fort të mirë “qi pa gjikue nuk ka ba burg as nuk ka ba syrgin”.[23] Në përgjithësi, edhe pse Gjergj Kstrioti
krijoi një shtet të përqendruar, edhe pse mori tiparet e një shteti absolut, ai kurrë nuk veproi si, për shembul, Stefan Dushani. Përkundrazi, ai ndoqi shembullin e Perandorisë Bizantine, e cila edhe pse e qeverisi vendin sipas
ligjeve (nomos) të lëshuara nga pushteti qendror, nuk i preku normat e lashta që gezonin bashkësitë krahinore,
pra të drejtën vetëqeverisëse të brendshme. Ai ndërhyri vetëm në disa raste të veçanta në këtë fushë.[24
Elkida- I/e Regjistruar
- Postime : 15
Gjinia :
Anëtarësuar : 24/04/2011
Re: Në 600-vjetorin e lindjes së Heroit kombëtar Skenderbeut
[1] Fjalori i Gjuhës së sotme Shqipe, A-M, Rilindja, 1981, fq. 780; krhs. poashtu Fjalor i Shqipës së Sotme, Akademia e Shkencave e Shqipërisë-Instituti i Gjuhësisë dhe i Letërisë, bot. i dytë, Toena, Tiranë 2002, fq. 548.
[2] Michael SCHMIDT-NEKE, Der Kanun der albanischen Berge, në: Dardania, Zeitschrift für Geschichte, Kultur,
Literatur und Politik, nr. 5/1996, fq. 183-184.
[3] Zef AHMETI, E drejta penale në „Kanunin e Lekë Dukagjinit, në Urtia, nr. 1-2 (16), Zagreb 2003, fq.37-50. Mbi
burimet kryesore të së drejtës zakonore shqiptare shiko poashtu: Ismet ELEZI, Mendimi juridik shqiptar, albin,
Tiranë 1999, fq. 89-110. Sipas këtij autori e drejta zakonore shqiptare përmban norma të rendit patriarkal fisnor
(nga Iliria), patriarkal-feudal (të mesjetës- në një masë të kufizuar, sepse në mjaft zona malore ku ajo ka vepruar
nuk u vendos feudalizmi), si dhe norma të reja, në përshtatje me zhvillimin e marrëdhënieve ekonomikoshoqërore në shek. XIX e në fillimet e shek. XX. Kjo e drejtë, me të drejt konstaton autori, nuk ka qenë statike, por
është ndryshuar duke lënë në harresë norma të vjetra dhe duke i pasuruar me norma të reja, por që nuk u asimiluan nga ligjet e shteteve pushtuese.
[4] Dom Frano ILIA (1918-2000), meshtar i devotshëm. Ka qëndruar në burg 20 vite. Papa Gjon Pali i II-të, më 25
dhjetor 1992 e kishte emruar arqipëshk të Shkodrës. Është autor i disa veprave si dhe veprës Kanuni i Skënderbeiut, për cka Komisioni i Kualifikimit Shkencor i dha titullin Professor.
[5] Marin SIRDANI, Skanderbegu mbas gojëdhanash, Shkodër 1926, fq.71-73.
[6] Qemal HAXHIHASANI, Tregime dhe këngë popullore për Skënderbeun, Tiranë 1957.
[7] G. VALENTINI, Skanderbeg ed il kanun, në „STudia Albanica Monacensia“, München, 1969, fq. 11-22.
[8] Rr. ZOJZI, Apspekte të kanunin të Skënderbeut, Studime historike, Tiranë, nr. 1/67.
[9] K. FRASHËRI, Skënderbeu, ASHSH, Toena Tiranë 2002, 217-228.
[10] Kristo FRASHËRI, vep. e cit. fq. 219.
[11] Dom F. ILIA, vep. e cit. fq. 219.
[12] Sipas K. Frashërit, vep. e cit. fq. 222.
[13] Dom F. IILIA, Kanuni I Skënderbeut, fq. 10-224.
[14] Kanuni i Skënderbeut, neni 2, fq. 15.
[15] K. Frashëri, vep. e cit. fq. 227. Është me rëndësi se përveq në dibër kujtimi i kësaj norme është ruajtur edhe
në Krujë, khs. Q. Haxhihasani, vep. e cit. fq.34.
[16] K. Frashëri, vep. e cit. fq.228.
[17] Po aty, fq. 228.
[18] Kanuni i Skwnderbeut, Parathanje, fq. 11.
[19] Kanuni i Skwnderbeut, Parathanje, fq.11.
[20] Po aty.
[21] Krhs. Isak AHMETI, Kleri Katolik shqiptar dhe lwtwrisa, Freizaj-Bergamo 1994, fq. 207.
[22] Po aty.
[23] Sipas K. Frashwrit, vep. e cit., fq. 228.
[24] Po aty, fq. 217.
[2] Michael SCHMIDT-NEKE, Der Kanun der albanischen Berge, në: Dardania, Zeitschrift für Geschichte, Kultur,
Literatur und Politik, nr. 5/1996, fq. 183-184.
[3] Zef AHMETI, E drejta penale në „Kanunin e Lekë Dukagjinit, në Urtia, nr. 1-2 (16), Zagreb 2003, fq.37-50. Mbi
burimet kryesore të së drejtës zakonore shqiptare shiko poashtu: Ismet ELEZI, Mendimi juridik shqiptar, albin,
Tiranë 1999, fq. 89-110. Sipas këtij autori e drejta zakonore shqiptare përmban norma të rendit patriarkal fisnor
(nga Iliria), patriarkal-feudal (të mesjetës- në një masë të kufizuar, sepse në mjaft zona malore ku ajo ka vepruar
nuk u vendos feudalizmi), si dhe norma të reja, në përshtatje me zhvillimin e marrëdhënieve ekonomikoshoqërore në shek. XIX e në fillimet e shek. XX. Kjo e drejtë, me të drejt konstaton autori, nuk ka qenë statike, por
është ndryshuar duke lënë në harresë norma të vjetra dhe duke i pasuruar me norma të reja, por që nuk u asimiluan nga ligjet e shteteve pushtuese.
[4] Dom Frano ILIA (1918-2000), meshtar i devotshëm. Ka qëndruar në burg 20 vite. Papa Gjon Pali i II-të, më 25
dhjetor 1992 e kishte emruar arqipëshk të Shkodrës. Është autor i disa veprave si dhe veprës Kanuni i Skënderbeiut, për cka Komisioni i Kualifikimit Shkencor i dha titullin Professor.
[5] Marin SIRDANI, Skanderbegu mbas gojëdhanash, Shkodër 1926, fq.71-73.
[6] Qemal HAXHIHASANI, Tregime dhe këngë popullore për Skënderbeun, Tiranë 1957.
[7] G. VALENTINI, Skanderbeg ed il kanun, në „STudia Albanica Monacensia“, München, 1969, fq. 11-22.
[8] Rr. ZOJZI, Apspekte të kanunin të Skënderbeut, Studime historike, Tiranë, nr. 1/67.
[9] K. FRASHËRI, Skënderbeu, ASHSH, Toena Tiranë 2002, 217-228.
[10] Kristo FRASHËRI, vep. e cit. fq. 219.
[11] Dom F. ILIA, vep. e cit. fq. 219.
[12] Sipas K. Frashërit, vep. e cit. fq. 222.
[13] Dom F. IILIA, Kanuni I Skënderbeut, fq. 10-224.
[14] Kanuni i Skënderbeut, neni 2, fq. 15.
[15] K. Frashëri, vep. e cit. fq. 227. Është me rëndësi se përveq në dibër kujtimi i kësaj norme është ruajtur edhe
në Krujë, khs. Q. Haxhihasani, vep. e cit. fq.34.
[16] K. Frashëri, vep. e cit. fq.228.
[17] Po aty, fq. 228.
[18] Kanuni i Skwnderbeut, Parathanje, fq. 11.
[19] Kanuni i Skwnderbeut, Parathanje, fq.11.
[20] Po aty.
[21] Krhs. Isak AHMETI, Kleri Katolik shqiptar dhe lwtwrisa, Freizaj-Bergamo 1994, fq. 207.
[22] Po aty.
[23] Sipas K. Frashwrit, vep. e cit., fq. 228.
[24] Po aty, fq. 217.
Elkida- I/e Regjistruar
- Postime : 15
Gjinia :
Anëtarësuar : 24/04/2011
Similar topics
» Historia e Skënderbeut, një histori aristokracie
» Martesa e Skenderbeut
» Lotët e Skënderbeut.
» AK në Krujë, 544 vjetori i vdekjes së Skënderbeut
» Turizëm dhe pelegrinazh në malin e Skënderbeut
» Martesa e Skenderbeut
» Lotët e Skënderbeut.
» AK në Krujë, 544 vjetori i vdekjes së Skënderbeut
» Turizëm dhe pelegrinazh në malin e Skënderbeut
Faqja 1 e 1
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti përgjigjeni temave të këtij forumi